Muzika

 

Праизвођење виолинског концерта Ребеке Саундерс у серији у серији musica viva са Баварским радијом

 

Симфонијски оркестар Баварског радија праизвео је 19. јануара 2018.г.  виолински концерт са солисткињом Каролином Видман (Carolin Widmann). Реч је о новом делу за виолину и оркестар насловљеном “Still” проминентне енглеске композиторке Ребеке Саундерс (Rebecca Saunders). Овај концерт у минхенској Херкуловој сали је отпочео најпре још једним праизвођењем композиције “Lichtung” (”Расветљавање”) Маркуса Хехтлеа. У другом делу програма је било концертантно изведено јендочино оперско дело Мортона Фелдмана “Neither”. Симфонијским оркестром Баварског радија је дириговао Илан Волков. Солистa je билa Каролин Лаура Аикин (сопран). Композитор Маркус Хехтле, који живи у Карлсруеу, је ученик познатог композитора Волфганга Рима. Ово је било прво изведено дело по налогу концертне агентуре musica viva. Дело ирског писца Самјуела Бекета додирује две тачке програма – како виолинског концерта  „Still“ за виолину и оркестар, тако и текстуалне пасаже опере „Neither“која је насловљена по једној Бекетовој приповеци.

Виолински концерт Саундерсове се састоји из два става и чини једну врсту диптихона тоталних супротности. Први део је врло енергичан, нервозан, срдит. Другим делом доминира мир, након кога настаје тишина. За Ребеку Саундерс су екстремне супротности саставни део осећања која леже напоредо једна са другим. Ова партитура изнуђује велики изазов за солисту у звуку, емоцијама и психи. Каролин Видман, једна од најпознатијих немачких виолинисткиња и професор класе виолине на музичкој академији ”Феликс Менделсон” у Лајпцигу је на овом праизвођењу у Минхену пренела магију ових оштрих контраста Саундерсовог концерта са запањујућом виртузношћу и освајајућом контемплативном дубином.

 

Зоран Андрић (Минхен)